“Școala Româno-Britanică susține Luna Stării de Bine a Profesorului în educația românească! Asociatia Romana a Tinerilor cu Inițiativă este alături de comunitatile locală de 18 ani.  Școala Româno-Britanică este un proiect powered by ARTI prin care regândim modul în care poate arata educația în România.” Cristina Catană Bucă – președinte ARTI, fondator Școala Româno -Britanică


 

Profesori Fericiți pentru România și Finnish Teacher Training Centre Sibiu au organizat  în luna februarie 2021 cea de-a doua ediție a Lunii Stării de Bine a Profesorului – un program prin care sunt promovate beneficiile stării de bine a profesorilor în clasă și în afara ei, pentru că sănătatea emoțională și socială a profesorului are un impact pozitiv în comportamentul și succesul școlar al elevilor.

  “Marele avantaj al acestor evenimente virtuale este acela că putem să inițiem legături cu profesorii din întreaga țară, putem face schimb de experiențe și idei și dezvoltăm comunitatea ce s-a format în jurul programului Profesori fericiți pentru România.” Simona Baciu, fondator program Profesori Fericiți pentru România.

Acestei inițiative s-au alăturat 10 școli private din țară: Transylvania College (Cluj-Napoca), Școala Gimnazială Româno-Finlandeză (București), Avenor College (București), Școala Prems (Brașov), Școala Internațională Paradis (Iași), Școala Internațională (Baia Mare), Școală Româno-Britanică ( Craiova ), Școala Petre Ispirescu (Constanța), Școala Babel (Timișoara) și Școala Gimnazială Româno-Finlandeză ERI (Sibiu).

Programul a fost gândit pentru a:

– încuraja profesorii să aplice noi metode pentru a găsi echilibrul emoțional și comportamental;

– practica exerciții de reducere a nivelului de stres, care explorează tehnici de concentrare și tipare de gândire;

– dezvolta planuri de acțiune individuale pentru a întări motivația și entuziasmul și a diminua stresul;

– organiza comunități unde vocea autentică a profesorului este auzită, înțeleasă și respectată.

În cadrul Lunii Stării de Bine a Profesorului ediția a II-a 2021 s-au organizat o serie de activități online dedicate profesorilor, menite să ofere sprijinul necesar pentru ca ei să se simtă susținuți în rolul lor de creatori de educație și să transmită mai departe elevilor –  bucurie, entuziasm și atitudine pozitivă.

“Ne dorim ca profesorii să nu se simtă singuri, să știe că pot oricând să întrebe, să ceară ajutorul și să crească împreună. Pentru că un profesor care este bine are un impact infinit mai mare și asupra stării de bine a elevilor din fața lui”, Elena Lotrean, fondator Finnish Teacher Training Centre.

Calendarul evenimentelor a vizat:

  • În zilele de 8 și 22 februarie au avut loc două webinarii dedicate profesorilor, împreună cu fondatori și directori de școli private din România, în cadrul cărora s-au împărtășit metode, experiențe și modele de bună practică pentru Starea de Bine a profesorilor.
  • În zilele de 4, 18 și 25 februarie, pe pagina de Facebook Profesori Fericiți pentru România s-au organizat Conversații pentru Starea de Bine, o serie de întâlniri live în care s-a discutat  – împreună cu Gabriela Secoșan – directorul programului de training Profesori fericiți pentru România, Simona Baciu – fondator Profesori Fericiți pentru România și autorul cărții “Profesorul din tine” și invitații lor – specialiști în educație și lideri de opinie în domeniu –  despre provocările pe care le întâmpină profesorii în această perioadă și despre cum le pot gestiona pentru a-și menține Starea de Bine. Invitatele celor trei sesiuni de discuții au fost: Nadia Crișan – Executive Director, Woodrow Wilson School of Public and International Affairs at Princeton University, Gilda Scarfe – Director și fondator al proiectului  de consultanță educațională inovatoare la nivel global Positive Ed, Cătălina Novac – Senior International Student Advisor in the Office of Education and Sponsored Programs at Northern Virginia Community College.
  • În data de 15 februarie 2021 a avut loc webinarul Neuroștiințe și Starea de bine – care a tratat din punct de vedere al chimiei și biologiei, modul în care starea de bine influențează capacitățile fiziologice ale creierului. Invitata Elenei Lotrean – fondatorul Finnish Teacher Training Center, la acest webinar a fost Laura Popa, care a împărtășit participanților din experiența sa de profesor, mentor, director și formator. Câteva din punctele atinse în cadrul acestei întâlniri au fost: neuroplasticitatea, blocajele emoționale și motivarea învățării indiferent de context.

Profesorii au fost invitați să împărtășescă, în comunitatea Profesori Fericiți pentru România, exemple de metode pe care le folosesc pentru a aduce și păstra starea de bine în clasa lor.

Odată cu toate aceste evenimente, s-a lansat și podcastul Profesori Fericiți pentru România, dedicat Conversațiilor pentru Starea de Bine, care a fost creat din dorința de a veni în sprijinul profesorilor și al tuturor celor care își doresc să-și practice profesia cu blândețe și entuziasm.

Ce putem face să ne simțim mai bine, să depășim stresul, anxietatea și neliniștea, să ne acceptăm și să ne valorizăm mai mult pe noi înșine? Cum putem menține o atmosferă plăcută la clasă, transmițându-le elevilor noștri gânduri pozitive, care să-i facă să se participe cu bucurie la orele noastre? De ce este nevoie pentru a fi un profesor fericit? Răspunsurile la aceste întrebări se găsesc în colecția de Conversații pentru Starea de Bine, în care s-a discutat despre provocarea de a fi dascăl în aceste vremuri.