SAD

STOP ANALFABETISMULUI DREPT MOȘTENIRE

STOP ANALFABETISM DREPT MOȘTENIRE (SAD)

În România abandonul școlar înregistrează în continuare rate crescute fiind pe primul loc în Uniunea Europeană la acest capitol.
Efectele negative ale abandonului școlar sunt majore și se traduc prin creșterea ratei de șomaj, venituri mai scăzute obținute la nivel național, prin creșterea ratei de infracționalitate și prin scăderea calității vieții persoanelor care abandonează școală. 
Programul Stop Analfabetism Drept Moștenire are la bază tocmai această realitate!

Școli asociate SRB

Proiectul ʺȘcoli asociate SRBʺ a început în anul 2017 cu 15 elevi din clasa pregătitoare ai Școlii Gimnaziale Drăgotești, iar în anul școlar 2023-2024 sunt susținuți 471 de copii în de 28 de clase de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a, din zece comunități rurale din județul Dolj: Afumați –86 elevi, Băilești –121 elevi, Amărăști – 68 elevi, Prapor – 38 elevi, Valea Stanciului – 20 elevi, Horezu-Poenari–38 elevi, Malu Mare – 29 elevi, Gighera -39 elevi, Siliștea Crucii – 8 elevi, Galicea Mare-24 elevi.

Datorită acestui proiect copii condamnați la analfabetism și abandon școlar din cauza condițiilor de viață, ajung la sfârșitul primului an școlar să știe  să scrie, să citească și să socotească!!!

Implicarea și motivarea profesorilor a crescut, iar părinții au fost atrași tot mai aproape de școală.

În școlile asociate SRB a fost transmis tot conținutul educațional și know-how-ul dobândit pe parcursul clasei pregătitoare, clasei I, clasei a II-a, clasei a III-a și clasei a IV-a în proiectul Școala Româno-Britanică, precum și echipamentele tehnice (laptop, videoproiector) pentru a facilita predarea.

Ținta acestui proiect este reducerea analfabetismului și a abandonului școlar  al copiilor din mediul rural, dar și păstrarea lor în rețeaua de școlii asociate SRB, urmând să fie susținuți currricular și logistic până în clasa a patra.

În anul școlar 2023 – 2024, Școlile Asociate SRB sunt:

Localitatea Afumați

Școala Gimnazială Afumați – 86 total elevi

Clasa a IV- a- 18 elevi

Clasa a III- a- 19 elevi

Clasa  a II- a- 13 elevi

Clasa a I- a- 18 elevi

Clasa pregătitoare -18 elevi

Localitatea Băilești

Liceul Teoretic Mihai Viteazul, Băilești – total 121 elevi

Clasa a IV– a- 22 elevi

Clasa a III-a – 25 elevi

Clasa a II-a-10 elevi

Clasa a II-a -15 elevi

Clasa a I-a -23 elevi

Clasa pregătitoare -26 elevi

Localitatea Amărăști

Liceul Teoretic Amărăștii de Jos –– total 68 elevi

Clasa a IV– a- 13 elevi

Clasa a III-a  -16 elevi

Clasa a II- a -10 elevi

Clasa a I- a- 19 elevi

Clasa pregătitoare -10 elevi

Localitatea Prapor

Școala Gimnazială Prapor –– total 38 elevi

Clasa a IV-a -15 elevi

Clasa a II-a -13 elevi

Clasa a I-a- 10 elevi

Localitatea Valea Stanciului

Școala Profesională Valea Stanciului –– total 20 elevi

Clasa a II-a- 20 elevi

Localitatea Horezu-Poenari

Școala Gimnazială Horezu-Poenari – total 38 elevi

Clasa a IV-a -19 elevi

Clasa a I-a -19 elevi.

Localitatea Malu Mare

Școala Gimnazială Malu Mare –– total 29 elevi

Clasa a I-a -18 elevi.

Clasa pregătitoare -11 elevi

Localitatea Gighera

Școala Gimnazială Gighera –– total 39 elevi

Clasa a IV-a -20 elevi.

Clasa pregătitoare -19 elevi

Localitatea Siliștea Crucii

Școala Gimnazială Siliștea Crucii –– total 8 elevi

Clasa a II-a – 8 elevi

Localitatea Galicea Mare

Școala Gimnazială Galicea Mare –– total 24 elevi

Clasa pregătitoare – 24 elevi

Detalii:  www.construimscoli.ro

Ce spun cei implicați în proiect

Am început colaborarea cu SRB în toamna acestui an școlar, atunci când am preluat clasa pregătitoare. Încă de la început, așteptările mele au fost cu mult depășite. Fișele de lucru și prezentările zilnice ne sunt de un real folos. Acestea sunt bine realizate, atractive, imaginile utilizate stârnind interesul celor mici care acum pășesc în minunata lume a cititului și a scrisului. Foarte folositoare sunt și evaluările săptămânale care mă ajută atât pe mine, cât și pe părinți, să vedem în ce măsură cunoștințele predate au fost asimilate de către copii. Mulțumim echipei SRB pentru sprijinul acordat, pentru fiecare zâmbet adus pe chipul copiilor noștri atunci când descoperă, în fiecare dimineață, ce surprize ne mai așteaptă!

Învățător Loredana Gherheș, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos

Materialele trimise ne sunt de mare ajutor, elevii sunt entuziasmați în fiecare zi, se bucură de fiecare fișa în parte. Cu toate ca ritmul de învățare este mai lent, pot să vă  spun ca facem față provocarilor. Comparativ cu anii anteriori de predare se cunoaște o ameliorare semnificativă, copiilor le place ceea ce facem în fiecare zi, vin cu drag la școală și așteaptă cu nerăbdare să înceapă orele.

Munca mea este mult mai ușoară acum și sunt mulțumită de tot ceea ce faceți pentru noi.

Echipa care lucrează la elaborarea materialelor le mulțumim din tot sufletul!

Învățător Niculina Florea - clasa pregătitoare B , Școala Gimnazială Ocolna

Pentru mine, materialele au fost o adevărată binecuvântare, neavând alte auxiliare comandate. M-au ajutat enorm, mai ales pe timpul orelor on-line, fiind accesibile și lucrând cu ei în fața ecranelor, pe platforma classroom .

Învățător Gilda Bobolocu, Liceul Teoretic Mihai Viteazul, Băilești

Colaborarea cu SRB a însemnat pentru mine, în primul rând, o schimbare de atitudine față de școală, față de tot ce reprezintă pentru noi, dascălii, acest cuvânt: elevi, predare, învățare, evaluare, reușite, eșecuri, greșeli.
           Am învățat de la oamenii implicați în acest proiect că schimbarea este mereu în noi și că putem face un învățământ de calitate și în mediul rural prin implicare, dăruire, răbdare și, bineînțeles, cu materialele primite săptămânal, însoțite de zâmbete și pupici, de la miss Andreea.
            Fișele de lucru și prezentările zilnice sunt foarte atractive și eficiente în realizarea predării-învățării. Elevii sunt nerăbdători să pornim stația de învățare pentru a descoperi surprizele zilei. Rutina zilnică a fișelor de comunicare le dă copiilor încredere și curaj, iar exercițiile cu un grad de dificultate mai ridicat îi provoacă și le testează limitele.
            De asemenea, evaluările săptămânale sunt foarte importante atât pentru elevi și părinți, cât și pentru mine atât prin modul de prezentare, dar și prin diversitatea itemilor.
            Învățăm același alfabet al limbii române, operațiile matematice sunt neschimbate, însă, prin abordarea ludică, realizată cu măiestrie, a acestor conținuturi sunt înconjurată de copii fericiți și părinți mulțumiți.
            Vă mulțumim!

Învățător Alina Chiriță, Liceul Teoretic Amărăștii de Jos

Școala de vară la țară

Organizăm cursuri de alfabetizare pentru copii care nu urmează nicio formă de învățământ, workshop-uri motivaționale, tabere de educație prin aventură, seminarii sanitare, sesiuni de teatru social și mentorat pentru copiii cu risc de abandon scolar și familiile lor.

ARHIVA PROIECTE

Învățătorii care inspiră

Ghidul reprezintă un set de indicatori de rezultat ce asigură implementarea principiului “niciun copil lăsat în urmă”. Astfel, învățătorii au la dispoziție, gratuit, un set complet de indicatori semestriali și anuali ce îi pot ghida în monitorizarea progresului individual al elevilor proprii. Mai mult, în cadrul ghidului sunt oferite modele de instrumente de planificare și implementare a curriculumului, dar și un model de raport de progres către părinți.

Detalii

A doua șansă

Program ce are ca scop sprijinirea persoanelor care au părăsit timpuriu școala sau nu au absolvit învățământul obligatoriu pentru recuperarea învățământului primar.

Detalii:  http://www.inapoilascoala.ro/

Educație prin coaching

Prin acest program ne propunem să replicăm proiectul Zburd al Asociației ROI în Regiunea Sud-Vest Oltenia.

Proiectul și-a propus să identifice cauzele reale a gradului mic de promovabilitate și să ofere un sprijin real liceeniilor care își doresc să învețe și să promoveze Bacalaureatul. Uneori cauzele sunt legate de lipsa unei sume minime pentru ca un tânăr să poată merge la școală, alteori frica de eșec îl împiedică pe tânăr chiar să se pregătească și să se înscrie la BAC.

Detalii

“ARTI reprezintă motorul comunităților locale din România în a-și dezvolta soluții reale pentru problemele cu care se confruntă. Credem cu adevărat că oamenii reprezintă adevărata resursă a României, iar misiunea noastră este aceea de a-i educa pentru viitor și pentru a genera noi schimbări sociale.”

Cristina Catană-Bucă, Președinte ARTI

“Felicit inițiativele ARTI și apreciez implicarea lor alături de alte proiecte ale comunității. Colaborarea Bebevesel si ARTI aduce de fiecare dată un real succes fiecărui eveniment. Mereu activi, mereu cu spirit civic, mereu cu idei de a se implica în viața socială, echipa ARTI este un exemplu că totul se poate dacă se vrea. Le apreciez forța de a face lucruri și le mulțumesc pentru toate momentele atât de frumoase care ne leagă!”

Simona Vasile, Organizator evenimente pentru părinți și copii în Craiova

“Sunt lucruri care îți rămân tatuate pe suflet. Sunt imagini ce intră în categoria amintirilor prețioase ce mai revin în prim plan din când în când.
Nu mai are rost să spun ce reprezintă pentru mine cariera mea muzicală, prezența pe scenă, emiterea emoțiilor prin intermediul melodiilor către oameni. Nu am cum să uit începutul…
Scena concursului “Micul Artist”…colegii cu doamna învățătoare în primul rând…primul meu premiu..sunt câteva din culorile ce aparțin tabloului de început.
Echipa care a organizat acest proiect are o ideologie atrăgătoare pentru mine. Ei își propun să îi încurajeze pe tineri să facă ce le dictează sufletul..să-și urmeze visul..să lupte pentru asta…să îi ajute si pe ceilalți să se ridice. În ceea ce mă privește..de la acea participare am început să văd mai clar care e drumul meu.. Mă bucur mult că am avut ocazia să colaborez cu ei.”

Cristian Sanda, finalist la Vocea României

Pentru mine, ȘCOALA ROMÂNO-BRITANICĂ este un mediu educațional care INSPIRĂ: îi inspiră BUCURIE fiului meu atunci când învață, îi prețuiește CURIOZITATEA și îi suflă în aripi în firescul fiecărei zile; îmi inspiră mie ÎNCREDERE că fiul meu primește aici experiențe folositoare în viață, atât din punct de vedere cognitiv, cât și din perspectiva cunoașterii realității. Ca elev al Școlii Româno-Britanice, fiul meu face parte dintr-o comunitate școlară cu PRINCIPII SĂNĂTOASE care încurajează și sprijină DEZVOLTAREA EDUCAȚIEI. Școala Româno-Britanică este pentru noi o FAMILIE extinsă în care simțim că elevii cresc frumos într-un mediu benefic și serios care le inspiră SIGURANȚĂ și ATENȚIE și care îi inspiră să iubească învățătura.

Adriana Lăzărescu, Mama lui Ștefan – Școala Româno-Britanică, Red House clasa a II-a

Dorința firmei noastre de a intra în grupul de parteneri Edubenefits pentru susținerea educației a fost determinată de încredere față de acest proiect și de încrederea noastră legată de importantă educației în societatea în care trăim. Iar legat de importanța educației o să las pe alții să vorbească despre valorile ei:

– Tot ceea ce n-aveam de la naștere și de care avem nevoie când suntem mari, ne este dat prin educație. Această educație ne vine de la natură, de la oameni sau de la lucruri. Jean Jacques Rousseau
– Educația este cea mai bună arma pe care o puteti folosi pentru a schimba lumea – Nelson Mandela.”

Bogdan Buzatu, Oltenia Garden